Kahramanmaraş Depremlerinin Travmasını Müzikle Aşıyorlar

Diyarbakır'da Kahramanmaraş depremlerinin travmasını aşmak için kurulan müzik atölyesinde 40 öğretmen, enstrüman çalıp şarkı söyleyerek moral buluyor.

Yayınlanma:
Güncelleme: 17 Ocak 2024 13:41

Deprem travmasının etkilerini hafifletmek amacıyla Diyarbakır'da kurulan müzik atölyesi, Kayapınar Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen "asrın felaketi"nin olumsuz etkilerini giderme projesi kapsamında faaliyet gösteriyor. Proje dahilinde farklı branşlarda görevli 40 eğitimci, enstrüman çalma, koro ve solo şarkılar seslendirme gibi etkinliklere katılarak, yaşadıkları travmayı müzik aracılığıyla aşmaya çalışıyor.

Diyarbakır, Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen iller arasında yer alıyor. 6 Şubat 2023'te yaşanan depremler, Kahramanmaraş'ın Pazarcık ve Elbistan ilçelerinde meydana gelmiş, Diyarbakır da bu doğal felaketin etkilerini yoğun bir şekilde hissetmişti. Diyarbakır'da 7 binanın yıkıldığı, 411 kişinin hayatını kaybettiği ve 250 kişinin yaralı kurtarıldığı bilinmekte.

Kayapınar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, depremin öğretmenler üzerinde bıraktığı olumsuz etkileri azaltmak ve moral sağlamak amacıyla "Öğretmen Akademisi Projesi"ni başlattı. Bu projenin bir parçası olarak kurulan müzik atölyesinde görev alan 40 öğretmen, çeşitli enstrümanları çalmanın yanı sıra koro ve solo performanslarla da duygusal bir rahatlama sağlıyor.

Proje sorumlusu Ferman Salmış, depremin öğretmenler üzerindeki olumsuz etkilerini vurgulayarak, sanatsal çalışmaların bu etkileri azaltmada önemli bir rol oynadığını belirtiyor. Müzik, resim ve fotoğraf gibi sanatsal aktivitelerin öğretmenlerin psikolojisini ve özgüvenini geliştirdiğini ifade ediyor. Salmış, "Öğretmenlerimiz iyi olduğunda öğrencilerimiz, velilerimiz de daha iyi oluyor." diyor.

Proje koordinatörü Hakan Özkoçak ise koroda duygusal ifadelerini müzikle paylaşmanın yanı sıra öğretmenler arasında bir araya gelip keyifli zaman geçirdiklerini belirtiyor.

Koro şeflerinden Türkçe öğretmeni Buket Özay Aydoğdu, sayılarının başta az olsa da katılımın arttığını ve bu etkinliğin öğretmenler arasında olumlu bir atmosfer oluşturduğunu söylüyor. Aynı zamanda, müziğe ilgi duyan öğretmenlere kapılarının açık olduğunu vurguluyor.

Müzik atölyesinin öğretmenler arasında yoğun talep gördüğünü belirten Zeynep Kaya, okul dışındaki etkinliklerin çalışma motivasyonlarını artırdığını ifade ediyor.

Fen bilgisi öğretmeni Şeyda Akış, müziğin iyileştirici etkisi olduğunu belirterek, burada enerji aldığını ve öğrencilere daha pozitif bir şekilde ders anlatabildiğini ifade ediyor.

Müzik öğretmeni Fadime Akgün ise psikolojik olarak rahatladıklarını ve öğrencilere rol model olduklarını söyleyerek, bu çalışmayı güzel bir konserle sürdüreceklerini belirtiyor.

İlgili Haberler

KAYNAK: AA

Editör
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.