Teknolojiyle çok zaman kaybediyoruz

Çalışkan Danışmanlık ve İnsan Kaynakları Yönetim Kurulu Üyesi Recep Karakuyu öğrencilere yönelik hızlı okuma eğitimi ve teknolojinin kullanımıyla alakalı gazetemize açıklamalarda bulundu.

Yayınlanma:
Güncelleme: 15 Ekim 2018 15:53
Teknolojiyle çok zaman kaybediyoruz

Öğrencilere yönelik eğitim çalışmaları yaptıklarını belirten Karakuyu; “Yaptığımız çalışmaların temeli ve sonucu her zaman başarıya dayanıyor. Öğrencilere yönelik olarak öğrencilerin sınava girdiklerinde en önemli sorunları var. Okuduklarını unutmak ve zaman yetiştirememekle alakalı okudukları soruları anlamakta güçlük çektiklerinde sorunlarla karşılaşıyorlar. Hızlı okuma eğitimini devreye girdirdiğimiz zaman hızlı okuma eğitimi ile birlikte gündelik yaşantılarında ve sınavlarda daha hızlı okuyor ve anlıyorlar mevcut okuma oranına göre 3 kat artış gösteriyor hızlı okuma eğitimine katıldığınız zaman. Hafıza teknikleri eğitimi ile birlikte unutkanlık problemi varsa bu minimize edilebiliyor. Bugün hafıza yöntemi ile öğrendiğiniz bir bilgiyi hiç duraksamadan 2 ay sonra karşınıza çıktığında herhangi bir karamsarlığa kapılmadan net cevaplar verilebilir hale geliyor” ifadelerini kullandı.

ÇOÇUKLARIMIZA TEKNOLOJİYİ FAYDALI KULLANMAYI ÖĞRETELİM

Teknolojiyi takip etmemenin avantajlarının yanı sıra dezavantajlarının da olduğunu ve okumaya yönelimi önemini belirten Karakuyu; “Öğrenciler tablet akıllı telefon televizyon bilgisayarlarla vakit geçirdiği için aslında kayıplarımız çok büyük yoğun bir zaman geçiriyorlar ve yoğun zaman kaybımız var. Dikkat eksikliği dediğimiz probleme ciddi anlamda sebebiyet veriyor. Sürekli bunlarla meşgul olduğunuzda göz kaslarınız zayıflıyor ve görme hücreleri pasif hale geliyor. Unutkanlık problemlilerimiz baş gösteriyor ve algı kapanması gibi problemler ortaya çıkıyor. Bir şeyleri sorgulayamıyorsunuz. Sorgulanmak istenmesine rağmen dikkat eksikliği sebebiyle her şeyi kabul etmiş oluyorsunuz. Biz bu öğrencileri kazanmak adına okumaya teşvik etmemiz gerekiyor. Okuma alışkanlığı kazanmamız gerekiyor. Maalesef Kahramanmaraş’ta okuma oranı çok düşük. Çünkü genelde kafe ve kahvehanelerde zaman geçiriyoruz. Çok kaliteli kitap okuyanlarımızda var hatta burası şiirin başkenti olarak anılır. Bunun devamı için sonraki nesle okuma alışkanlığını çocukluk dönemlerinde kazandırmamız gerekiyor. Bu hızlı okuma eğitimi ile gerçekleştirilebilir ailede model gösterecek bireyler vardır ve okullarda ciddi bir şekilde projelerin gelişmesi gerekiyor okuma oranlarının artırılması ile alakalı okuma alışkanlığının kazanımı için öğrencilerimizi konferanslara davet etmemiz gerekiyor. Gerek okul gerek STK’lar araççılığıyla gerekse de resmi kurumlar aracılığıyla konuyla alakalı sosyalleşmeyle alakalı ayırt etmemiz gereken unsurlar. Maalesef şuan arkadaşlarımız telefon kullanan kişiler sosyal kullanmayan kişiler asosyal olarak algılanıyor. Kitap okuyan kişiler, gezen ve konuşmayı bilen kişiler sosyaldir. Bunları diğer arkadaşlara aktarmak için bu tür faaliyetlere ihtiyacımız var ve süreklilik arz etmesi gerekiyor. Burada aslında STK’lara büyük görev düşüyor insanların katılımını sağlaması gerekiyor. Programlar sunması gerekiyor. Sadece biz buradayız demekle değil ciddi vazifeleri üstlenmeleri gerekiyor. Başarılı olmak istiyorsak okumamız, analiz ve muhakeme etmemiz gerekiyor. Yine başarı istiyorsak kültüre sahip olmamız gerekiyor. Plan program dâhilinde olmamız gerekiyor. Hayal kuralım hayallerimiz gerçekleştirmek için çalışalım” ifadelerine yer verdi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.