OSB BAŞKANI ÇİNKAY: OSB’DE DOĞALGAZ OLMADIĞINDAN BOŞA GİDEN PARALAR ŞEHRİMİZİN KAYBIDIR

Abdullah Çinkay kimdir? Özgeçmişiniz ve OSB ile ilgili bilgi alabilir miyiz?

Yayınlanma:
Güncelleme: 14 Temmuz 2020 12:51
OSB BAŞKANI ÇİNKAY: OSB’DE DOĞALGAZ OLMADIĞINDAN BOŞA GİDEN PARALAR ŞEHRİMİZİN KAYBIDIR

1950 yılında doğdum ve 1974 yılında üniversiteyi bitirdim. Aynı yıl içerisinde profesyonel olarak çalışmaya başladım. 3 yıl Adana Ceyhan’da çalıştım. Daha sonra 1977 yılında Kahramanmaraş’a geldim. 1989 yılında da aral tekstil olarak kendi iş yerimi kurdum.  daha sonra iplik üretim işletmesini de bünyemize katarak şu anda ikisi open end, biri ring olmak üzere üç tane çalışan tesisimiz var.

KAHRAMANMARAŞ ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ (OSB)

Kahramanmaraş OSB’deki toplam yatırım alanı 3 bin 200 dönümdür. Yatırım yapan firmaların başında   tekstil, ikinci sırada ise çelik sektörü vardır.

Bölgemizde 2012 yılı sonu itibariyle; 56 sanayi parselinden 47 adet parsel üzerinde firmalar  üretim yapmakta 7 parsel üzerinde inşaat devan etmekte olup, 2 adet parsel proje aşamasındadır. Kahramanmaraş OSB’de üretim yapan fabrikalarda toplam 6485 kişi çalışmaktadır. Bölgede tamamlanan yatırım miktarı 557.767.080 TL. İnşaatı  devam eden 7 adet firmamızın üretime başladıklarında bu firmaların yatırım tutarları 194.000.000  TL olacaktır. Bölgemizde 2012 yılında 406.935.975 kw elektrik tüketimi ve 1.121.207,00 m3  su tüketimi olmuştur.

Organize Sanayi Bölgemiz Atıksu Arıtma Tesisi Fizibilite Raporu onaylanmak üzere Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına sunulmuştur.  Projemiz Bakanlığın 2013 yılı yatırım programında yer almaktadır.  2013 yılı ilk yarısında projenin ihaleye çıkması planlanmaktadır.  Projenin toplam maliyeti yaklaşık 8.000.000 TL’dir. Bakanlık tarafından Bölgemize ayrılan 2013 yılı toplam ödeneği yaklaşık 1.500.000 TL’dir.

Bölgemizde kurulu bulunan itfaiye teşkilatı binasını müdürlüğümüz  yaptırmış olup  Kahramanmaraş Belediyesi tarafından işletilmektedir. İtfaiye teşkilatında OSB müdürlüğünün almış olduğu 3 adet arazöz  ile Kahramanmaraş Belediyesi tarafından alınmış 3  adet  arazöz olmak üzere 6 adet arazöz  ile hizmet verilmektedir.

İNG Bank tarafından organize sanayi bölgemizde 6500  m2 kapalı alanda operasyon ve çağrı merkezi kurulacak ve en az 500 kişi çalışacaktır. İnşaatı devam etmektedir.

Bölgemizdeki dini tesis alanına 2500 kişi kapasiteli cami yapılacak ve yaklaşık maliyeti 7.000.000 TL’dir.

Ayrıca, bölgemizdeki Kılavuzlu trafo merkezinden Organize Sanayi Bölgesine 2x(3x477) MCM iletkenli çift devre enerji nakil hattı çekilecek ve yaklaşık maliyeti 1.500.000 TL’dir.

OSB’LER BULUNDUĞU ŞEHRİN EKONOMİSİNE ÖNEMLİ DEĞERLER KATAR

OSB’nin, ihracat ve istihdama katkısı büyüktür. Kahramanmaraş OSB’de bulunan firmaların çoğu ekonominin yıldızları diye adlandırılan iş adamlarının ikinci yatırımlarıdır. Birçoğu yaptığı üretimle dünyaya açılan işletmeler olduğundan, burası Kahramanmaraş’ın dışa açılan resmi yüzü, diye düşünülebilir. 80’li yıllardan sonra Kahramanmaraş yatırım teşviklerini çok iyi değerlendirerek bugün tekstil alanında Türkiye’de söz sahibi iller arasında yer almıştır. Çelik mutfak eşyası üreticileri ise son yıllarda yaptığı atılımlarla Kahramanmaraş olarak Türkiye de öncelikli iller arasındadır. Önceki  yıllarda önemsenmeyen OSB’ler Ak Parti iktidarı döneminde verilen teşviklerle son  10 yıl içerisinde önem arz etmeye başladı ve özellikle  son teşviklerle beraber organizelerin durumu    daha da cazip hale geldi. Organizede alt yapı hazır ve arsa fiyatları da uygundur. Böyle olunca da talep arttı ve şu anda boş yerimiz yok.

SOSYAL ALANDA YATIRIM

OSB’lerde sosyal alanda da yatırımlar yapılmalıdır. Kahramanmaraş OSB yatırım olarak doluluğunu tamamlamak üzere hal böyle olunca bundan sonraki dönemde sosyal projeleri aktive etme adına hızlandıracağız yapmayı düşündüğümüz projeler arasında sağlık merkezi benzin istasyonu, kreş, lokanta, market gibi çalışmalar var bununla ilgili yılbaşından bu yana 6 firmadan teklif aldık projelerini bekliyoruz değerlendireceğiz.

Bu arada OSB olarak bir polis karakolu yapıyoruz. Yatırımlarına da başlandı.

YENİ OSB’LERE İHTİYAÇ VAR

Ekonomik  istikrarın yakalandığı bu zamanda, yeni yatırım alanlarının açılması bu yapılanmanın 2071 vizyonu ve ekonomiyi zirveye taşıyacak yatırımları desteklemek adına mevcut yapılardan ziyade çok daha geniş bölgeler olarak oluşturulmalıdır. Bununla beraber Türkiye geneli devlet altyapı ve teknoloji bakımından sanayiye destekte bulunuyor. Ama daha da fazla destekte bulunması gerekmektedir.

Bize yatırım yapmak için çok talep geliyor. Dünyada faizlerin düşmesi, yatırım yapılacak ortamın mevcut olması işadamlarını bu yöne sevk ediyor. Kahramanmaraş için Gaziantep Yolu veya Adana Yolu üzerine arsa fiyatlarının çok pahalı olması, buraların bir de altyapıda yetersiz olması  yatırımların ertelenmesine ve Türkiye’nin ihracattaki hedefinin uzaklaşmasına sebep oluyor. Türkoğlu OSB tahsis edildi. Ama bürokratik engeller nedeniyle faaliyete geçmedi. Tomsuklu meselesi için uzun zamandır gayret içerisindeyiz. Bir yıl içerisinde çözüleceğine inanıyorum. Bu yılın sonunda arsa tahsisi yapılacaktır. Mevcut bulunan yeri genişletmek için bir takım gayretlerimiz var.

PAMUK FİATLARININ 3 AYDA YÜZDE 23 ARTMASI TÜRKİYENİN LEHİNE   

Pamuk tekstil sektöründe olmazsa olmazlardandır. Bizim senelerce yaptığımız çalışmalarımız heba oldu. Pamuğu ektik, ama toplayamadık. Dünya seneler önce makineli tarıma geçti. Biz makineli tarıma geçeli iki yıl oldu. Burada devlet yanlış yaptı ve çiftçiyi teşvik etmesi gerekirdi. Belirli bir arazisi olan insanları bir araya getirip onlara kredi vermeliydi. Pamuklarımız hep boş yere gitti.

 Tarım alanında yapılacak çok iş var. Artık tarım, babadan veya dededen kalma usullerle olmamalıdır. Arazileri bir reform ile birleştirmek gerekir. İş için  Amerika’ya gittiğimde  pamuk alanlarını inceledim. Orada 4 bin dönümden aşağı olan yerlere çiftçilik ruhsatı vermiyorlar. Türkiye’de ise 50–100 dönüm ile tarımcılık yapmaya çalışılıyor. Bu, böyle olursa dünya ile rekabet etme şansımız kayıp olur. Şu anda fiyat borsası Amerika’da istediği şekilde fiyatları düşürüp arttırabiliyorlar.  arz talebe göre bir fiyat belirlenmiyor. Şu andaki fiyatlar normal fiyatlardır. Ama bunun üzerine çıkar ise o zaman işlerde sıkıntı olabilir Bunun sonucunda başka sektörlere kayma oluşur. Pamuğun fiyatının artması insanların pamuğa olan talebini azaltır.

Şu anda Çin, işin belirleyicisidir. Verilen verilere göre Çin en büyük tüketici ve aynı zamanda en büyük üretici konumundadır. orada serbest bir ekonomi olmadığı için her şey devlet eli ile oluyor. Şu anda Çin’deki pamuk fiyatı 3 dolardır. Bizim burada kullandığımız pamuk ise 2 dolardır. Çin de çiftçisini düşündüğü için pamuğu 3 dolara satıyor. Bu, Türkiye’nin şu anda lehinde gibi gözüküyor. Ama kotası bittiği için Çin ithal edemiyor ve yeni bir kota oluşturursa o zaman birdenbire yükselişe geçer. Şu anda Çin’de serbest ticaret yapanlar, kotadan dolayı Türkiye’den pamuk alamadığı için iplik alıyor. Bu durum ise şimdilik Türkiye’nin lehine gibi gözüküyor.

OSB’DE SORUNLARIMIZ  

Burada tapu vermekte biraz sıkıntı çektik. Bir mahkeme süreci yaşanıyor. Müdürlüğümüzün bu süreçle ilgisi olmamasına rağmen konuyu yakından takip etmekteyiz  Yakın bir sürede bu konu ile ilgili bir sonuç bekliyoruz. Organizede yaşanan sıkıntılardan biri ise doğal gazdır. Burada boşa giden paralar Kahramanmaraş’ın ve bizlerin kaybıdır.

Organize sanayi bölgemizde faaliyet gösteren fabrikalarda kullanmak üzere bölgemizdeki firmaların ihtiyacı olan, şu an yıllık 6.000.000 m3/yıl, ileride faaliyete geçecek firmalarla birlikte yaklaşık olarak 12.000.000 m3/yıl tüketim olacak şekilde doğalgaza ihtiyaç vardır.  Bölgemizde doğalgaz çekilmesi ile ilgili yazışmalar yapıp ilgili kurumlardan talepte bulunmamıza  rağmen doğalgaz çekilmesi için şu ana kadar somut bir gelişme olmamıştır. Sebep, Kahramanmaraş- Kayseri Yolu’nun üç şeride çıkacak olması gösteriliyor. Karayolları 5.Bölge Müdürlüğü tarafından proje çalışması devam etmekte ve doğalgaz hattı geçiş yeri belli olmadığından, doğalgaz çekilememiştir. İbaresiyle karşılaştık bunun üzerine bölge müdürünü ziyaret edip konuyla ilgili bilgi istediğimizde  süreci hızlandırma adına çalışma yapılacağını nisan ayı içerisinde sonuçlandırmaya çalışacaklarını bildirdi. Ülkenin ekonomik değerlerinden daha fazla kayıp olmaması adına Armadaş’tan konunun çözümü adına ziyadesiyle hassasiyet bekliyoruz.

Yol kavşağı ile ilgili sıkıntımız, Karayolları Bölge Müdürlüğü ile görüşmemizde, ihale edildiği belirtilerek, bir yıl içerisinde o kavşağın yapımının biteceği söylendi.

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.