KAHRAMANMARAŞLILAR FORD MARKASININ SEVİYOR

2012 yılının, tüm Ford Otosan ailesi için rekorlarla dolu, başarılı bir yıl olduğunu belirten Kemak Otomotiv Genel Müdürü Kubilay Doğan, “Beklentilerin üzerinde pazar payı elde ederek kapattığımız 2012’de piyasaya sürdüğümüz yeni modeller sayesinde işimi

Yayınlanma:
Güncelleme: 14 Temmuz 2020 12:51
KAHRAMANMARAŞLILAR FORD MARKASININ SEVİYOR

Kemak Otomotiv, Ford Otosan’ın köklü yetkili satıcılarından biri. 50 yıl önce kurulan firmanın yolları 1970’li yıllarda Ford Otosan ile kesişmiş. Bir aile şirketi olarak, sadece otomotiv sektöründe faaliyet gösteren Kemak Otomotiv’in yönetimini bugün ailenin üçüncü kuşak temsilcileri üstlenmiş durumda. Kemak Otomotiv Genel Müdürü Kubilay Doğan ile firmanın faaliyetleri ve yeni yıl beklentileri üzerine konuştuk.

Firmanızın kuruluş hikayesiyle başlayabilir miyiz? Ford Otosan ile yolunuz nasıl kesişti?

“Otomotiv sektöründe faaliyetlerimiz, bir aile işi olarak 1960’lı yıllarda kuruldu. Dedemiz Kemal Ergin ile başlayan bu süreç, 1970’li yıllar ve sonrasında dayımız Fazlı Ergin ile bugünlere kadar geldi. Üçüncü nesil olarak, otomotiv sektöründe işlerimizi bugün biz yürütüyoruz.

Ford Otosan ile yollarımızın kesişmesi ise 27. yıl önce, yani 1985’te Kemak A.Ş.’nin Kahramanmaraş bayiliğiyle başlayıp 1990’lı yıllarda Ergin A.Ş.’nin Mersin bayisi olmasıyla birlikte devam etti. Ford Otosan bayiliği, bugün ailemizin tek işi olma özelliğini de korumaktadır.

Firmanızda hangi hizmetleri veriyorsunuz?

Binek otomobilden Cargo kamyona kadar; satış hizmetlerinin tamamını… Satışın yanı sıra yedek parça satışı, mekanik servis ve kaporta hizmetlerini de birlikte veriyoruz. Bütün ana iş kollarımızın yanı sıra müşterilerimizin istedikleri hizmetleri daha rahat ve çabuk alabilmeleri için; işimizin uzantısı olarak gördüğümüz sigorta, yağ satışı ve lastik bayileri gibi konularda da bayilik hizmeti veriyoruz.

Tesislerinizin fiziksel özellikleriyle ilgili neler söyleyebilirsiniz? Kaç kişilik bir ekiple nasıl bir tesiste hizmet veriyorsunuz?

8 bin metrekare üzerine kurulu olan tesislerimiz, yaklaşık olarak 4 bin metrekare kapalı alana sahiptir. Yaklaşık 80 kişilik bir ekiple faaliyetlerimizi yürütüyoruz. Bu yıl uygulanmaya başlayan “Özümüze Dönüş Projesi” ile birlikte bütün faaliyet alanlarımızda çok daha verimli hizmet verebileceğimizi düşünüyorum.

2012 yılını değerlendirebilir misiniz?

2012, tüm Ford Otosan ailesi için rekorlarla dolu, başarılı bir yıl oldu. Biz de 2012 yılını bulunduğumuz lokasyonda  beklentilerin üzerinde pazar payı ile kapattık. Geçtiğimiz yıl içinde piyasaya sürdüğümüz yeni modellerimiz ise işimize hız ve renk kattı. Özellikle Yeni Ford ve Duratorq motorunun çıkışı, kamu oyunda büyük bir heyecan yaratırken, işlerimize de büyük bir ivme kattı. Yeni Focus sayesinde bugüne kadar karşılaşmadığımız, yolumuzun kesişmediği bir müşteri grubu ile de tanışma şansı elde ettik. Bu durum, 2012 yılının en önemli kazanımlarından biridir.

2013 yılıyla ilgili beklentileriniz neler?

Her ne kadar zor bir yıl gibi gözükse bile; ülke insanının sahip olduğu tecrübe, kurumlarımızın sahip olduğu tecrübe ve ulusal sermayemiz ile korkulandan daha iyi geçeceğine inanıyorum. Şirketimiz ve Ford Otosan açısından bakacak olursak;  gelecek yeni modellerle birlikte, her zaman olduğu gibi işimize konsantre olursak, yılı iyi bir şekilde geride bırakabiliriz.

Kalite ve iş geliştirme konularında nasıl bir yol izliyorsunuz?

Son 20 yıl içinde özelikle teknoloji ve iletişim konusunda olağanüstü değişimler yaşadık. Bizim de halen devam eden bu değişim ve gelişim sürecine ayak uydurmamız gerekiyor. Aksi takdirde ayakta kalmamız çok zor. Bu değişime ayak uydurmanın yolu ise eğitim ve teknolojiyi satın alarak kullanmaktan geçiyor. Biz de bu konularda elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz.

Ford Otosanlılara yönelik nasıl bir mesaj vermek istersiniz?

İşimizin özü insan ilişkileri! Bu nedenle, çok farklı kurum  ve insanlarla bir arada olma imkanı yakalıyoruz. Ford Otosan ailesi olarak sahip olduklarımızın kıymetini bilmemiz gerekiyor. Çünkü insanların çoğu bizim sahip olduklarımıza sahip değil. Bu vesileyle herkes için iyi ve başarılı bir 2013 diliyorum.

TÜRK MÜHENDİSLERİNİN ESERİ YENİ FORD CARGO 1846T HAKKINDA BİLGİ VERİR MİSİNİZ?

53 yıllık tecrübeye sahip Ford Otosan tarafından tasarlanıp geliştirilen Yeni Ford Cargo 1846T çekici küresel pazarda yerini almaya hazır.

One Ford stratejisinin ağır ticari araç sınıfındaki uygulaması doğrultusunda geliştirilen Ford Cargo 1846T’nin, Ford Otosan İnönü fabrikasında üretimi başladı.

Türkiye’nin 11 yıldır aralıksız pazar lideri ve en çok satılan markası Ford, İnönü Fabrikası’nda üretmeye başladığı  Yeni Ford Cargo 1846T çekiciyi tanıttı. Satışa sunulduğu tüm pazarların standartlarına uygun olarak Türk mühendisleri tarafından geliştirilen Ford Cargo 1846T çekici, yurtiçi ya da uluslararası taşımacılık yapan müşterilerin beklentilerine uygun olarak; Ford Cargo’nun DNA’sında yer alan güç, konfor, verimlilik ve dayanıklılık gibi özelliklere sahip. 460 PS/2100 Nm motor gücü ile segmentindeki en rekabetçi güç ve torku düşük devirlerden itibaren sunan Ford Cargo 1846T yüksek performans ve düşük yakıt tüketimini birarada sunuyor. Binek araç rahatlığındaki manuel şanzımanı ve debriyajsız otomatik şanzıman opsiyonu ile ön plana çıkan yeni model, yine lüks binek araçlarda görmeye alışık olduğumuz ESP, yokuş kalkış desteği, klima gibi donanımları ağır ticari araç sektöründe standart hale getirerek rakiplerinden ayrılıyor. Büyük lojistik firmalarının ihtiyaçları düşünülerek geliştirilen yeni Ford Cargo 1846T, filo yönetim sistemlerine uyumlu altyapısı ve opsiyonel sunulan Filobil sistemi ile filoların verimli yönetimi için gerekli donanımı müşterilerine sunuyor.

Ford'un "One Ford" stratejisinin ağır ticari araç sınıfındaki uygulaması doğrultusunda imzalanan Global Cargo anlaşması kapsamında, birinci aşama olarak Güney Amerika’da üretilen Cargo’larda Ford Otosan üretimi olan kabinler kullanılmaya başlandı. İkinci aşama olan ortak ürün çıkarma planı ile yeni çekici geliştirildi ve üretimine başlandı. Büyümenin üçüncü aşaması olan ortak ürün gamı stratejisi üzerindeki çalışmalar ise sürüyor.”

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.