1. HABERLER

  2. GÜNCEL

  3. Sanayiler bir şehrin reklam panosu gibidir
Sanayiler bir şehrin reklam panosu gibidir

Sanayiler bir şehrin reklam panosu gibidir

Bal-As Oto Lastik İşletme Sahibi Ümra Balık, Sanayi esnafının yaşadığı temel sorunlar ve iş sahasında yaşanan daralmanın mağduriyetleri doğurduğu ile ilgili gazetemize açıklamalarda bulundu.

A+A-

HABER; ALİ HAN DELİGÖZ

Ekonomik kriz dillendirilmese de bir kriz ortamının yaşandığı ve dolayısıyla toplumun olumsuz yönde etkilendiğini yönünde açıklamalar yapan Balık; “Sanayide ilk olarak sorunlarımızdan bir tanesi personel istihdamı konusunda. Kalifiye personel bulmakta güçlük çekiyoruz. Şuanda sanayi personelleri ağırlıklı olarak Suriye uyruklu ve kanunlarımız çalışmaların müsaade etmiyor. Kaçak çalıştırmayı tercih etmiyoruz lakin Türk işçi bulamıyoruz. Özellikle kalifiye eleman konusunda ciddi sorunlarla karşılaşıyoruz. Bizim sektörümüzde kalifiye personel büyük önem taşıyor. İnsanlar ihtiyaçlarını erteliyor ve sanayi şuan sakin. Yani ekonomik kriz itiraf edilmese de sesle söylenmese de bir kriz ortamı içerisindeyiz bu durumdan da ciddi oranda etkileniyoruz. Bugün müessesenin dolup taşması lazım. Mevsim geçişleri başlıyor ama bu yıl geçen yıllara nazaran çok büyük düşüşler bekliyoruz. Kış lastiği talebi olmayacağını düşünerek geçen yıla nazaran lastik siparişlerimizi yüzde 50-60 daha aşağılarda tuttuk. Pazar kaybının olacağını düşünerek siparişlerimizi daha alt seviyelerde tutuyoruz” dedi.

KOOPERATİF HIZ KAZANMALI

Sanayi esnafların dış yatırımcılar tarafında mağdur edildiği, sanayi sitesinde olan sıkışmışlığı azaltmak amaçlı şehrin batı kesimine mikro ölçekte bir sanayi sitesi oluşturulması gerektiği önerisinde bulunan Balık; “Küçük sanayi sitesinde şuan da bir sıkışmışlık iş sahasında daralma mevcut önü açılmalı. Evet, arkada yeni yerler başlandı ama onlarında altyapı sorunu gibi birçok eksiği var ve belediyenin yapacağı şeyler erteleniyor, yatırımlar durduruluyor, müteahhitler kaçıyor sıkışıklığa sebep oluyor. Bugün dükkân değerleri 2-3 kat fazlaya gidiyor. Bu da tabi işyeri kurmak isteyen büyük bir maliyet girdisi oluyor bu da sonuçta tüketiciye yansıyor. Sanayide yer yok. Yeni yerlerin açılması gecikti. Kabinde bahaneler üretilmeye başlandı, inşaat sektörü kriz dolayısıyla olumsuz yönde etkilendiğine ilişkin, Müteahhitler verdikleri taahhütleri yerine getiremedi maliyet girdilerinin artmasıyla yani sanayinin en büyük sorunu sıkışmışlık. Olan yerlerde çok fahiş fiyatlara satışa sunuluyor ve kiralanıyor bu da tüketiciye olumsuz yansıyor. Benim tavsiyem Kahramanmaraş’ın batı kısmının mikro ölçekte bir sanayiye ihtiyacı var. Bugün apartmanların altında oto elektrik ve oto lastikçiler görüyoruz bu da şehircilikte önemli olan görüntü kısmında olumsuz izlenimler bırakıyor. Belediyelerin bir an önce küçük bir alan kurarak sanayide faaliyet gösteren işletmelerden serpiştirerek yoğunluğu azaltmalı. Kooperatifimizin yeni yapılacak yerlerin yapım işini hızlandırarak esnafımızı büyük kira dertlerinden kurtarmasını istiyoruz. Sanayi biraz bakımsız, daha önceki dönemlerde daha iyi bakılıyordu. Bakıldığında eski temizliğinden uzak olduğu gözle görülür durumda. Özellikle sanayinin iç kesimleri çok kötü. Belediyeler biraz ihmal ediyor ve hassasiyet göstermelerini bekliyoruz. Sanayiler bir şehrin reklam panosu gibidir. İnsanların şehir hakkında fikrinin oluşmasına yardımcı olur sanayinin durumu. Sanayi, sanayi esnafına mal edilmeli. Sanayiden ilgisiz meslek dallarında faaliyet gösteren insanlar prim yapacağı düşüncesi ile yatırımlarını sanayi tarafında yapıyor. Bu çok yanlış bir davranış. Arsalar ya da dükkanlar tahsis edilirken ilk kriter sanayi esnafı olması gerekiyor. Burada çok büyük rantlar döndü akabinde sanayi esnafı arsayı almaya kalktığında 3-4 katı fiyatına satın aldı” ifadelerini kullandı. 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.