MARFİ yıl sonu hedeflerine ulaştı

2018 yılının genel anlamda dalgalanmalı bir süreç ile geçtiğini belirten Marfi Otomotiv Genel Müdürü Melih Sezal, otomotiv sektörünün yıl sonun da hedeflerine ulaştığını söyledi.

Yayınlanma:
Güncelleme: 24 Ocak 2019 12:51
MARFİ yıl sonu hedeflerine ulaştı

Sezal; “2018 yılının en çok tercih edilen aracı Egea oldu, bu durum 2019 yılında da devam edecektir” dedi.

2018 YILINI EKONOMİ ANLAMINDA DEĞERLENDİRMEK İSTEDİĞİNİZDE BU KONUYLA İLGİLİ AÇIKLAMALARINI HANGİ YÖNDE OLURDU?

2018 yılı genel anlamda baktığımızda dalgalanmalı süreçlerin hakim olduğu bir yıl oldu. 2018’in başlarındaki olumlu esen rüzgârlar ani döviz hareketleriyle birlikte bir şaşkınlığa ve çekimserliğe yol açtı. Burada bu çekimserliği avantaja dönüştüren firmalar da oldu. Biz bunlara bakarak bazı dersleri çıkardık. Bütün olumsuzlukları hızlı adımlarla bertaraf ettik. O süreçlerden minimum zararlarla ayrılmayı bildik. Devletimizin de ani olaylara bizim yaptığımız gibi seyirci kalmayıp reaksiyonlar göstermesi ve karşı ataklarda bulunması, hamleler yapması, destek ve teşvikler vermesi bizlere de örnek olmuştur. Bizde aynı hareketleri göstererek 2018 yılını başarılı bir şekilde kapatmayı başardık.

2019 YILINDAN NELER BEKLİYORSUNUZ? OTOMOTİV PAZARINDA DARALMA OLACAK MI?

2019’un ilk çeyreğinin olumlu geçeceğinin, hatta seçimlerden sonra bunun daha da artarak gidebileceği kanaatindeyim. Yani yıla iyi başlayacağız ümidindeyim. Verilen asgari ücret artışlarıyla beraber doğalgaz ve elektrikteki indirimlerle insanların o karamsar bakma tabloları kalkıyor. İnançlı ve gayretli bir şekilde yolumuza devam edeceğiz. Kahramanmaraş’ta 2 yıl üst üste en çok araç satan bayii olarak il lideriyiz. Tofaş’ın verdiği hedefler, Tofaş’ın Türkiye’deki Pazar payına göre belirlenir. Biz Tofaş Türkiye Pazar payının da üzerinde araç satışı yaptık. Buda distribütörümüz tarafından çok olumlu gözlemleniyor. Özellikle üretimimizin yüzde 60’ın üzerinde yerli olması 2019 model araçların en erken bizden temin edilecek olması en uygun fiyatların bizde olmasının karşılığını görüyoruz. Yerli ve milli dediğimiz şey budur. Çünkü bugün fabrika da 9 bin çalışanımız var. Bu 9 bin çalışanın dışında Bursa’da otomotiv yan sanayi sektöründe yüzlerce firma var. Yüzlerce firmanın binlerce çalışanları var. Bu ekonominin Türkiye’den üretilmesi Tofaş’ın ürettiği 400 bin aracın 100 bini iç piyasada satılırken 300 bini ihracat olması ve ülkemize buradan döviz gelmesi, Türkiye’deki otomotiv inşaat tekstil sektörlerinin ne kadar önemli ve paranın ne kadar içeride kaldığını gösteriyor. Ekonomimize de böyle bir katkımız olduğu için ayrıca gurur duyuyoruz.

DİĞER MARKALARLA KARŞILAŞTIRDIĞIMIZDA FİAT TERCİH SEBEBİ OLUYOR MU? BUNUN NEDENİNİ NEYE BAĞLIYORSUNUZ?

FİAT’ın tercih sebebi olması, yıllardır belirlediği politikaların başarılı olmasından kaynaklanıyor. Bu dediğimiz gibi yerli üretimin yerlilik oranının fazla olması, yedek parça ve servis fiyatlarına yansımasının yanı sıra kolay ulaşılabilir olmasından kaynaklı halkımız tarafından tercih ediliyor.

DAHA GÜÇLÜ ŞEHİR EKONOMİSİ NASIL ELDE EDİLİR? KAHRAMANMARAŞ KENT EKONOMİSİNİN GÜÇLENMESİ İÇİN NELER YAPILABİLİR?

Şehir ekonomisi kesinlikle gelişmeli. Bunun içinde şehre girdilerin artması gerekiyor. Örneğin bizden çok daha önce büyükşehir olan Kayseri, Gaziantep gibi komşu illerimiz bunları fırsata çevirdiler. Bende kesinlikle hava alanında inen yolcu sayılarını kendi nüfusumuzda olan Malatya, Elazığ gibi illerle kıyasladığımızda geride olduğumuzu gördüm. Bu durum bizi son derece üzüyor. Dışarıdan yerli turistimizi Kahramanmaraş’a nasıl çekebiliriz konusunda çalışmaların yapılması gerekiyor. Bir kişinin bir gün konakladığını, şehrimizin tarihi ve değerli yerlerini gezdiğinde bir bakırcılar çarşısında alışverişiyle bir esnafta yediği yemekle, aldığı hediyelik eşyayla bunların esnafımıza kesinlikle katkısının olacağını düşünüyorum. Esnafımızın bahsi geçen diğer illerde ki esnaflardan alım gücünün daha düşük olduğunu gözlemliyoruz. Bu hamleleri inşallah gerek Ticaret ve Sanayi Odamızla gerek Büyükşehir Belediyemizle gerekse ilçe belediyelerimizle yapmamız lazım. Bizimde hak ettiğimiz, Kahramanmaraş’ın marka bir şehir haline gelmesidir.

2018 YILINDA EN ÇOK HANGİ ARACINIZA RAĞBET OLDU?

FİAT’ın daha ziyade ticari ağırlıklı olduğu bilinir. Biz toplam 2018 yılını 570 adet araç satışıyla kapadık. Bunda açık ara önde gelen Türkiye’nin de C segmentinde 2015 yılından bu yana 3 yıldır birinci gelen modeli Egea’dır. 255 adet perakende birebir müşterimize sattığımız Egea araçlarımız yüzde 60 yerliliğiyle gerek konfor gerek performansıyla en çok tercih edilen aracımızdır. Ön görülerimiz 2019 yılında da Egea’ya olan taleplerin devam edeceği yönünde.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.