Bilinçli veliler takip istiyor

Akıl Treni Eğitim Kurumları Kurucu Müdürü İsmail Kayaalp gazetemizin eğitim özel sayısına ilişkin sorularımızı yanıtladı.

Yayınlanma:
Güncelleme: 30 Temmuz 2019 10:55
Bilinçli veliler takip istiyor

Kayaalp, bilinçli velilerin çocuklarının son noktaya kadar takip edilmesini istediğini söyledi.

EĞİTİMDE DOĞRU BAŞARI NASIL SAĞLANIR? BAŞARININ SIRRI NEDİR?

Eğitim konusunda hizmet verilirken öğrencilere daha yakın olunmalı ve daha sıkı bir takip gerekiyor. Kamu kurumlarının ve özel öğretim kurslarında sınıf mevcudu sayısına dikkat edilmesi gerekiyor. Kahramanmaraş’ta geçen yıl LYS sınavına giren 23 bin öğrenci vardı. Kahramanmaraş genelinde sınıf mevcutları çok kalabalık. Bizim bölgemizdeki okullara baktığımızda sınıf mevcutlarının 40’ın üzerinde olduğunu görüyoruz. Bir öğretmen bu sayıya karşı ne kadar başarılı olabilir bu da düşündürücü bir durum. Sınıf mevcutlarını kalabalıklaştırmak eğitim kalitesini düşürmektedir. Kahramanmaraş’ta bu konuya bir çözüm üretilmesi lazım. Ancak bu sayede başarılı bir eğitim alınabilir.

KAMU EĞİTİM KURUMLARI İLE ÖZEL EĞİTİM KURUMLARI ARASINDAKİ FARKLAR NELERDİR?

İki kurum arasındaki en temel fark velilerdir. Veliler bize hesap sorabiliyorlar ama kamu kurumlarında hesap soramıyorlar. Bizim toplumumuzda bir hizmete para verildiyse bundan sonuna kadar faydalanma isteği var. Kamu okullarına herhangi bir ücret ödemediği için bunun takibini yapmıyor. Okullarda deneme sınavlarının yapıldığını veya öğretmenlerin duruşlarının nasıl olduğunun takibini velilerimiz yapmıyorlar. Ama bu durum bize geldiğinde velilerimiz ağzımızdan çıkan her konunun takibini yapıyorlar ve hesap soruyorlar.

VELİLERİN SİZDEN BEKLENTİLERİ VE SİZİN VELİLERDEN BEKLENTİLERİNİZ NE ŞEKİLDE OLUYOR?

Aileler özel eğitim konusunda kurumlardan her zaman akademik başarı bekliyor. Ama çocuğun altyapısı ile ilgili bilgisi yok. Sadece ‘benim çocuğum doktor ya da avukat olsun’ diyor. Çocuğunun üniversite sınavında başarılı olmak zorunda olduğunu düşünüyor. Daha bilinçli veliler çocuğunun sonuna kadar takibinin yapılmasını istiyor. Ödevler konusunda ve ders çalışma konusunda düzen istiyor. Bunlara karşılık bizim de velilerimizden beklentilerimiz var. Kahramanmaraş’ta öncelikle velinin eğitilmesi gerektiğini düşünüyorum. Çocuğun istediğini yapmasına engel oluyor velilerimiz. Velilerin çocuklar üzerindeki meslek seçimindeki baskılarına karşı durmak gerekiyor. Çocuğun matematiğe ilgisi yok, velilerimiz zorla matematik öğretmeye çalışıyorlar. Velilerimiz kurumlardaki rehberlik öğretmenlerine güvenmeli. Çocukların ilgi alanları hangi yöndeyse o yönde destekleyerek daha başarılı bir toplum elde edebiliriz.

SINAV SİSTEMLERİNDE ÖNCEKİ DÖNEMLERE GÖRE KIYASLAMA YAPARSAK BU KONUDA NELER SÖYLERSİNİZ?

YKS sistemi, apar topar yapılan bir sistemdi. Önceki sistemi kaldırdıktan sonra aniden gelen bir sınav sistemi oldu. Bir ay içerisinde defalarca değişiklik yapıldı. Sınav sistemi oturmaya başladı ama bir sözel öğrenciyi matematik çözmek zorunda bırakmamalıyız. Bu noktada sınav sisteminde sıkıntılar var ama geçmiş sistemlere göre daha başarılı bir sınav sistemi diyebiliriz. Ortaokul sınav sistemine de baktığımızda başarılı olacağına inanıyorum.

AKIL TRENİ OLARAK NELER YAPIYORSUNUZ?

Akıl treni Türkiye geneli bir kurumdur. Biz de Kahramanmaraş temsilcisiyiz. Kahramanmaraş’ta başarmak istediğimiz mantık; çocuklara ve şehrimize yardımcı olup gelişmesine katkı sağlamak. Bu anlamda gerekli bütün çalışmalarımızı yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.