2020 yılında Güven’e dayalı yatırımlar artacak

2019 yılının ilk 3 ayının sıkıntılı bir süreç olduğunu ancak sorasında toparlanma sürecine girildiğini söyleyen Piserro Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Kısakürek, 2020 yılının ekonomi anlamında güven sağlayan bir yıl olduğunu söyledi.

Yayınlanma:
Güncelleme: 10 Ocak 2020 16:37
2020 yılında Güven’e dayalı yatırımlar artacak

Kısakürek, güvene bağlı olarak yatırımlarını artıracağını da sözleri arasına ekledi.

2018 YILI 10 AĞUSTOSTAN SONRA ÜLKEDE EKONOMİ ANLAMINDA OLUMSUZ BİR SÜREÇ BAŞLADI. BU DURUMDA 2019 YILI EKONOMİSİ NASIL GEÇTİ?

Yılın ilk 3 ayı gerçekten çok sıkıntılı bir dönem olarak geçti. Ancak sonrasında bir toparlanma sürecine girdik. Bunun en büyük etkilerinden bir tanesi faiz oranlarının düşmesi oldu. Hem reel sektörü hem de istihdamı canlandırdı. Ancak bu da yeterli değil. Sonrasında 2019 yılı Aralık ayı ilk ayları aratır gibi oldu. Özellikle perakende ayağında sıkıntılı bir ay oldu.

2020 yılından ciddi bir şekilde umutluyuz. Faiz oranlarının ve enflasyon rakamlarının düşeceğini ümit ediyoruz. Küresel bazda da ABD’nin ve Avrupa’nın vereceği kararlar ile de birebir alakalı ama, Türkiye dış etkilerden hızlı bir şekilde kırılgan bir yapıya sahip değil. Bugün ABD Başkanı yaptırım uygulayacağını söylüyor. Eskiden olsa bu söylemle bile güne doların 2 katına çıkmış bir pozisyonda başlıyorduk. 2020 yılında en fazla üzerinde durmamız gereken konu işsizlik ve istihdamdır. Bu Türkiye için büyük problem olacak. Üretemezsek istihdam azalacak, istihdamı azaltmamak için de faiz oranlarının çok daha aşağı inmesi gerekiyor. İç piyasanın ciddi anlamda hareketlenmesi gerekiyor. İş insanları yatırım yapsın, ihracat yapsın ve hareket oluştursun.

2019 YILINI HAZIR GİYİM SEKTÖRÜ NASIL GERİDE BIRAKTI?

Yine hazır giyim sektöründe de ilk 3 ay çok sıkıntılı bir süreç oldu. Sonrasında bir toparlanma oldu. Avrupa’da da ciddi bir kriz olduğu için ihracatımız negatif yönde etkilendi. Şu anda gelen taleplere baktığımızda geçen yıla göre daha hareketli bir yıl geçecek gibi görünüyor. Şirketimiz açısından 2019 yılının 2018 yılı ile hemen hemen aynı geçtiğini söyleyebilirim. Ama ihracatımızda biraz düşme oldu.

PİSERRO MARKASI HAKKINDA BİLGİ VEREBİLİR MİSİNİZ?

Şehre katma değer kattığımızı düşünüyorum. Bugün bir iplik fabrikası kurarsınız, pamuğu alır ipliği satarsınız. Biz kilo başına yaptığımız ihracat değeri yüksek bir sektördeyiz. Piserro’nun markalaşma değerlerinden bir tanesi katma değer oluşturmasıdır. Piserro günlük bin 200 takım elbise ve bin 500 gömlek üretimi ile ülkemizde önemli bir oyuncudur. Markalaşma ve mağazalaşmaya ağırlık veriyoruz. Şu anda kendimize ait 11 mağazamız var. 10 adet de bayimiz var. Yurtdışında da 12 bayiliğimiz var. Temkinli adımlar atarak büyümeye çalışıyoruz. Ülkemize, şehrimize ve çalışanlarımıza değer vererek büyümeyi hedefliyoruz.  Fransa, İngiltere, Almanya, Rusya, Makedonya ve İsrail’e ihracat yapıyoruz. Bunların bir kısmı fason olarak bir kısmı da katma değer ürünlerimiz ile yapıyoruz.  650 kişilik bir ekibimiz var.

SON ZAMANLARIN EN ÇOK ZEDELENEN DUYGUSU GÜVEN OLDU. SİZCE EKONOMİYE GÜVEN VAR MI?

2020 yılı için ekonomiye güveniyorum. 2019 yılında 2020 yılı için bazı veriler var. Faizlerin ve enflasyonun düşmesi, insanların tüketime adapte olması ve güven endeksleri son birkaç aydır artıyor. Bundan dolayı daha pozitif bakabiliyoruz.

ŞEHİR EKONOMİSİNİN GELİŞMESİ İÇİN NELER YAPILMALIDIR?

Ortak paydada buluştuğumuz taktirde siyasi düşüncemiz ne olursa olsun güç birliği yaparsak bir şeyler elde edebiliriz. Herkes kendi yoluna giderse ekonominin gelişmesi adına bir adım atılamaz. Ancak birlik ve beraberlik içinde olursak şehirde ekonominin gelişmesi adına önemli adımlar atabiliriz.

2020 HEDEFLERİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

2020 yılında yurtiçinde kendimize ait en az 10 mağaza düşünüyoruz. Yurtdışında da artı 2 mağazamızı faaliyete geçirmeyi hedefliyoruz. Üretim ile ilgili de ihracat yaptığımız ülke sayısını artırmayı düşünüyoruz.

ŞEHİR DIŞI VE YURTDIŞI ZİYARETLERİNİZ OLDU. KAHRAMANMARAŞ DIŞARIDA NASIL KARŞILANIYOR?

Dışarıya bakarak en hızlı şekilde çözmemiz gereken sorun şu ki; Kahramanmaraş hangi bölgede? Bu ciddi bir sorun ve çok insan bunu görmezden geliyor. 2 hafta önce aldığım yılın iş adamı ödülünde de ilk cümlem ‘Akdeniz bölgesinin incisidir Kahramanmaraş’ oldu. Oradaki insanların duyması için bunu söyledim. Kahramanmaraş denildiğinde dondurma akla geliyor. Dondurma bizi bir yere kadar taşıdı ama bunun yanında ekonomik olarak satabileceğimiz ürünlerin çeşitliliğini geliştirmemiz lazım. Alternatifler geliştirip markalaşmaya önem vermemiz lazım. Bugün ülkelere ismi ile hitap edilmiyor, ürettikleri markalar ile anılıyor. Bu anlamda markalaşma çok önemli. Bugün Kahramanmaraş Havalimanının uçuş seferlerinin yetersiz olmasından bahsediyoruz. Kahramanmaraş’tan ciddi markalar yola çıksa bugün bu sorunların hepsi kendiliğinden çözülecektir. Kahramanmaraşspor şu anda süper ligde olsa, uçak seferlerinde muhakkak ki bir artış olacaktır.

YILIN EN BAŞARILI İŞ ADAMI ÖDÜLÜ ALDINIZ. BU KONUDA NELER DÜŞÜNÜYORSUNUZ?

Bu ödül benim şahsıma verildi ama bunun gerçek sahibi Piserro mesai arkadaşlarım ve Kahramanmaraş’tır. Bu ödülün bize verilmesindeki en büyük sebep olan Kahramanmaraş’ta üretim yapmaktan onurluyuz ve gururluyuz. Bu ödül ile birlikte sorumluluklarımız arttı ve hata oranlarımız daha da düştü. Aynı zamanda bu ödül ile beraber Piserro’muzun yeni ufuklar açmasını diliyoruz.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.