Kahramanmaraş İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen Kahramanmaraş Öğretmen Akademileri projesi kapsamında düzenlenen Felsefe ve Düşünce Akademisi bu hafta, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Serkan Ünsal’ı ağırladı.
Prof. Dr. Ünsal, “Toplumsal Statü ve İmaj Perspektifinden Öğretmenin Toplumla İmtihanı” başlıklı söyleşisinde öğretmenlik mesleğini sosyolojik, psikolojik ve etik boyutlarıyla ele aldı. Konuşmasında değişen toplum yapısı, hız kültürü, gösteriş ve tüketim alışkanlıkları, narsisizm, teknoloji bağımlılığı ve mahremiyetin aşınması gibi çağdaş sorunların eğitime ve öğretmenlik mesleğine etkilerini değerlendirdi.
Öğretmenliği, “bilgi aktarmanın ötesinde değer inşa eden, kültür taşıyan ve insanı dönüştüren bir meslek” olarak tanımlayan Ünsal,
“Öğretmen, toplumun vicdanını temsil eder. Mesleğin itibarı, öğretmenin inançları, ahlaki tutumu ve sorumluluk bilinciyle güçlenir.”
ifadelerini kullandı.
Katılımcı öğretmenlerle etkileşimli bir söyleşi gerçekleştiren Ünsal, eğitimde etik duruşun ve değer temelli yaklaşımın önemine dikkat çekti.
Programın sonunda İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Muharrem Dilipak, eğitime ve öğretmenlik mesleğine katkılarından dolayı Prof. Dr. Serkan Ünsal’a teşekkür plaketi takdim etti.
Kahramanmaraş Öğretmen Akademileri; Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş İstiklal Üniversitesi ve MESDER (Kahramanmaraş Edebiyat ve Sanat Derneği) iş birliğiyle yürütülüyor.
???? Kahramanmaraş Öğretmen Akademileri – Felsefe ve Düşünce Akademisi, öğretmenlerin mesleki vizyonunu derinleştiren, düşünceye ve değerlere alan açan nitelikli buluşmalarıyla eğitim camiasında fark oluşturmaya devam ediyor.