2020 yılı turizmin ekonomiye yansıdığı yıl olmalı

2019 yılının belirsizlikle geçtiğini belirten Germanicia Otel Genel Müdürü Gökhan Büyükdereli, 2020 yılında turizmin daha da gelişmesine yönelik beklentilerini dillendirdi.

Büyükdereli; “Turizm ve gastronomi farkındalığı yılın ikinci yarısından sonra hız kazanmakta, bu bilinçle daha da etkin ve verimli geçmesi gerekmektedir” dedi.

2019 YILINI EKONOMİ ANLAMINDA NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ?

2019 yılı maliyet artışlarının çok yüksek olduğu, belirsizlikle ve kararsızlıkla geçti. Ülkemiz ve özellikle şehrimiz de bu sıkıntılardan nasibini aldı. Şehrimiz de sadece tekstil ve sanayi odaklı bakış açısı ile dönemden sonra etkisini biraz da olsa kaybederek yılın yarısın da Turizm ve Gastronomi alanın da bir farkındalık, çarşı esnaflarından durum ve neler yapılabileceği kararları biraz daha önem gösterdi. Piyasa mutlaka adalet, güven ve istikrarlı doğru yönetimle ilham veren yön veren yöneticilerle, şaha kalkabilir. Vizyonu yüksek yöneticilere her zaman ihtiyacımız var.

2020 YILI BEKLENTİLERİNİZ NELERDİR?

2020 yılında daha çok adalet, güven ve istikrar beklentimiz var her gün yeni bir vergi, yeni bir katma değer yükselmesini sağlayamazsak iyi günlerin beklediğini, söyleyemeyiz. Ama tabi ki barış, güven istikrarlı kazançlı yıllar bekliyoruz. Turizm ve gastronomi farkındalığı yılın ikinci yarısından sonra hız kazanmakta, bu bilinçlenme daha da etkin ve verimli geçmesi gerekmektedir.

GASTRONOMİ ANLAMINDA ŞEHİRDE NELER YAPILDI? BEKLENTİLERİNİZ NELERDİR?

Gastronomi alanın da 2,5 yıldır gösterilen genel çabalar çağrılar Youtuberler, influencerler genel yerel sosyal ağlarla Kültür Turizm otelciler ve gastronomi derneği ve Otel Germanıcıa olarak ve diğer tüm Belediye, KMTSO ile işbirliği yaparak Gastronomi alanında yetkin kişileri çağırarak şehir de bir gastronomi hareketliliği sağlanması oldu. Bütün kurumlara teşekkür ediyorum.

ŞEHRİN TURİZM ANLAMINDA GELİŞMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?

Turizm ve şehrin hem kültürünü hem de gelirini artırır. Şehrimizde turizm seferberliği başlatarak tüm kurumlar, STK’larla beraber çalıştay yaparak şehrimizin tüm gezi rotaları, gezilecek yerlerinin resimleri Türkçe ve İngilizce hikayeleri yazılarak ve arşivleyerek, bunları yıllık revize ederek ilerlemek gerekiyor. Destinasyondan daha çok etkinlik gerekiyor. Yıl 365 gün, her günde bir etkinlik her haftaya bir program şehrin tüm dinamiklerini harekete geçiren mesele vizyonlu bakış açısı şehrimizi turizm ve gastronomide kamu spotu gibi ayıktıracak eğitim ve yön gösterecek programlara ihtiyaç vardır. 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri